10 корисних навичок ефективного спілкування

Автор
o'go Club мембер Знає про ХР все і навіть більше.
10 корисних навичок ефективного спілкування

Мистецтво ефективного спілкування дає нам змогу комунікувати з ким завгодно та де завгодно. І снують певні навички, які підвищують якість нашої комунікації. Ділимося з тобою їх переліком:

  1. Слухай уважно
  2. Вміння слухати — один з найефективніших елементів спілкування. Коли ти уважно та зацікавлено слухаєш людину, вся твоя увага спрямована на оповідача. Це дає змогу бути максимально залученим в те, що розповідає людина. Так ти зможеш якісно прокоментувати сказане, а також поставити влучні питання співрозмовнику. І, що дуже важливо, це вказуватиме на твій щирий інтерес до людини.

  3. Вербальне спілкування
  4. Фундаментальна навичка для передачі твоїх думок, емоцій та ідей. Те, як ти подаєш думки, може значно вплинути на те, як люди сприймають та розуміють інформацію, яку ти подаєш. Для якісного вербального спілкування потрібно:

    • звернути увагу на те, як чітко ти вимовляєш кожне слово. Практикуй вправи для покращення своєї вимови
    • знайти для себе зручний темп мовлення. Будеш говорити зашвидко — може виникнути непорозуміння зі співрозмовниками, заповільно — втратиш їхню зацікавленість;
    • використовувати стратегічні паузи у комунікації. Так ти підкреслиш ключові моменти у розповіді, а також надаси змогу своїй аудиторії якісно сприйняти інформацію;
    • не забувати про збагачення свого словникового запасу. Читай багато книжок, дізнавайся про значення тих слів, про які раніше не чув тощо;
    • слідкувати за власним тоном. Адаптуй свій тон в залежності від цілей розмови чи презентації.
  5. Розуміння та чіткість сказаного
  6. Люди, які вміють чітко і стисло висловлювати свої думки, дуже цінуються. Бо ніхто не хочу слухати людину, яка сама не розуміє, про що говорить.
    Кожного разу, коли ти спілкуєшся з кимось, обирай просту та зрозумілу мову. Мета не в тому, щоб справити враження на співрозмовника, а в тому, щоб ваше спілкування було легким. Кожне слово, яке ти говориш, має підвищувати цінність поданої тобою інформації.

  7. Конкретність
  8. Ще одна навичка ефективної комунікації. Забагато «води» у твоєму повідомленні призведе до того, що співрозмовники не зрозуміють донесеної інформації. Мінімізуй використання художніх прийомів та зведи все до конкретних фактів, цифр, даних та цілей тощо. Так твій спіч буде простим, чітким та зрозумілим.

  9. Невербальне спілкування
  10. Мова твого тіла грає велику роль в ефективності комунікації. Те, що ти говориш, безперечно важливо, проте твої жести, міміка та зоровий контакт не менш важливі. Використання невербального спілкування допоможе донести інформацію ефективніше та зручніше, а також дасть змогу побудувати міцні відносини з людьми. Щоб покращити свої знання у невербальному спілкуванні, дізнайся про різні пози, жести та міміку, що вони означають. Це також допоможе тобі розуміти та «зчитувати» співрозмовників.

  11. Будь собою
  12. Отак, банально і просто. Не грай роль, яку не витримаєш до кінця. Тобі це і не потрібно. Люди завжди відчувають присмак лукавості. Так, тобі про це можуть не сказати, але думка про тебе вже буде сформована. Тому розслабся та спілкуйся з людьми так, наче ти їх давно знаєш.

  13. Емоційний інтелект
  14. Це твоє вміння усвідомлювати свої емоції та розуміти почуття людей. Прояв емпатії до співрозмовника дозволяє правильно налаштувати тон та добирати слова під час бесіди. Намагайся зрозуміти значення виражених емоцій та тренуй свій емоційний інтелект, намагаючись помічати невербальні сигнали від інших.

  15. Підготовка
  16. Завжди намагайся підготуватись заздалегідь до свого виступу, презентації чи дискусії. Твоя промова має бути логічно побудована. Для цього можеш використовувати завчасно прописаний план. Вживай ті поняття, які будуть зрозумілі усім присутнім. Уникай жаргонізмів та лайливих слів.

  17. Цікаві питання
  18. Твої питання продемонструють співрозмовнику, що ти дійсно активно слухав і цікавишся думкою людини. Задавай відкриті питання — ті, які вимагають розгорнутої відповіді. Так ти зможеш дізнатись більше інформації про свого співрозмовника або змусиш його міркувати над темою вашої розмови.

  19. Фідбек
  20. Доволі неочевидний фактор в комунікації. Ефективний зворотній зв'язок — це обмін конкретними прикладами та наслідками проблеми. Сильні комунікатори можуть приймати конструктивний фідбек та надавати його іншим. Зворотній зв'язок може відповісти на запитання, запропонувати рішення чи допомогти покращити проєкт. Надання та прийняття зворотного зв'язку — важлива навичка, оскільки вона може допомогти як тобі, так і твоїм оточуючим покращити свою роботу та свій професійний розвиток.

Комунікація вибудовує будь-які відносини, а ефективна комунікація — ще й довгострокові. Тому не нехтуй розвитком комунікаційних навичок, знайди свої сильні сторони та розвивай їх.

А пропрацювання наведених вище навичок допоможе тобі ефективно комунікувати з людьми та впевнено почувати себе в будь-якій компанії.

Оцінити новину:
Щоб оцінити статтю, необхідно авторизуватися
Сподобалася новина? Поділися з другом